Bezint eer ge begint

04-05-2009 19:23 -- klantcontact, opdrachtgever, ontwerper, controverse

De communicatie tussen creatief bureau en opdrachtgever verloopt niet altijd even vlekkeloos. Uiteraard besteden opdrachtgevers niet voor niets voor een groot deel concept, vormgeving en marketing uit aan derden. Een fris idee ontstaat nu eenmaal makkelijker als je niet wordt afgeleid door dagelijkse beslommeringen en door een frisse bril naar een onderwerp kan kijken. Toch is uitbesteden vaak meer noodzaak dan wens.

Communicatiekloof

Een van de redenen is de communicatiekloof. Het overbrengen van ideeën voor iets nieuws is geen sinecure. De opdrachtnemer moet de juiste vragen stellen, maar vragen stellen over het onbekende, is verre van eenvoudig. En al zitten de ideeën van de opdrachtgever al in de knop, een helder beeld over de bloem levert het dat niet vaak. Het gezegde ‘over smaak niet valt te twisten’, gaat daarbij in dit geval helaas niet op. Dat is ook de reden dat het opbouwen van bestendige klantrelaties zoveel oplevert. Wanneer opdrachtgever en -nemer twee handen op één buik zijn heb je al oneindig veel gewonnen. En hoe leuk nevenstaande video misschien ook is, als opdrachtnemer kun je alleen jezelf veranderen.

In een afbeelding ziet dat er zo uit:

Pagina niet gevonden @ MZDesign

Sorry!

De opgegeven pagina bestaat niet…